GOTT NYTT AR!

Hej!

Hade precis skrivit ett inlagg och skulle publicera det nar min tid pa datorn tog slut... Bara att borja om fran borjan!

Mina sista dagar i Queenstown var valdigt bra! Var julmiddag var uppskattad och alla ville ha receptet pa min rodbetssallad. Pa annandagen gick jag och Nathalie och sag Sherlock Holmes pa bio. Det var en jattebra film.

(Klicka pa bilderna sa kommer de upp storre)



Laszlo fran Ungern, tva killar fran Nederlanderna, Nathalie fran Sverige och Angela fran Kanada!


Efter att ha spenderat en vecka i Queenstown var det dags att dra vidare. Nasta stopp var Dunedin dar jag stannade en natt. Bodde pa ett gammalt hotell som aven hade en "hostel" avdelning. Gjorde inte sa mycket mer an att storsa runt i Dunedin. Dagen darpa nar vi skulle aka vidare gjorde vi ett stopp vid varldens brantaste gata! Puh... Jag och tva killar fran sverige bestamde oss for att tavla om vem som kom forst upp och borjade springa, det drojde dock inte lange forens vi springandet overgick till nastintill kravlande. Det var oerhort jobbigt... Killen som kom forst upp sag valdigt blek ut och pa vagen ner kom frukosten upp... Efter det jobbiga stoppet bar det vidare mot Lake Tekapo.






Lake Tekapo visade sig fran sin basta sida och bjod pa en himmel lika bla som sjon och antligen fick vi riktigt varmt vader! Stannade tva dagar har och njot av solskenet och den vackra vyn.






Igar kom jag fram till Christchuch, vi lamnade varma Lake Tekapo och mottes av sporegn och kyla har... Inte sa kul, men framat kvallen klarnade det upp och idag ar det riktigt fint. Det ar skont att det inte regnar idag da det ju ar nyarsafton! Planerna for kvallen ar att jag och tva andra tjejer ska lyxa till det med indiskmat pa en restaurang och efter det ska vi ga ut till torget har dar det tydligen ska paga en konsert hela kvallen fram till 12 slaget! Ska bli spannade att se vad det kan vara for nagot.


Just det! Mina sista 2-3 veckor har i Nya Zeeland ska jag spendera pa en gard dar jag ska ta hand om och rida deras hastar. Det verkar vara ett trevligt stalle och jag far mat och boende gratis. Garden ligger utanfor Kerikeri i Bay of Islands, norr om Auckland. :)


Nu ska jag ga och handla lite mat och sedan gora mig redo for kvallen!

Ta hand om er!

Kram Emma.









Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med lite nyheter! Och att du fortfarande har det bra.

Gott nytt år! Måste vara spännande att se hur man firar på "din" sida av jordklotet.

Fint att du hittat hästar. Hoppas de sköter sej lika bra som svenska hästar. Att se´n alla hästar bits där fram, sparkas där bak och är obekväma på mitten är ju en helt annan sak....

Fortsätt nu att ha det bra, och var lagom rädd om dej!

KRAM faster Gerd

2009-12-31 @ 11:39:55
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Gott nytt år =)

2009-12-31 @ 11:49:06
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Maja

Har hört riktigt bra saker om Sherlock Holmes, nu måste jag se den:)

2009-12-31 @ 12:35:02
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lät lite skönt med sol och tom regn, jag tycker att det är lite ovant med kylan här hemma. Du har ju redan hunnit till 2010 och vi förbereder oss. Din far står just nu vid spisen och gör sås, till hjortfilén han har införskaffat (finns nog mer i frysen till febr.!)Jenny ska vara med och dansa på nyårspromenaden så jag har jämnt upp med att oroa mig för att hon inte ska frysa för mycket, tur att hon inte gör det. Kram och gott nytt År /Marianne

2009-12-31 @ 14:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0