BUNGY JUMP!!!

Tjo!

Antar att det ar pa tiden att jag skriver lite har i bloggen. Igar kom jag fram till Queenstown och har ska jag nu vara kvar over jul. Har inte hunnit se sa mycket, men det verkar vara ett trevligt stalle. Idag har jag gjort det som jag sa att jag inte skulle gora namligen hoppat Bungy Jump!!! Jag bestamde mig for att gora det igar nar vi va pavag hit, kandes som jag skulle angra mig om jag inte gjorde det. Imorse satte jag mig pa bussen som korde ut alla modiga hoppare till antingen en bro dar man hoppar 43 m eller till den som jag av nagon anledning bokade som ar 134 meter! Jag var oerhort nervos, jag menar jag vagar knappt hoppa fran 3:an pa badhuset. En liten slingrig vag tog oss upp till platsen dar jag skulle kasta mig ut. Nar vi kom fram sa sa dem att det var for blasigt for att hoppa fortillfallet, jag fick alltsa vanta dar ett tag och bli annu mer nervos. Efter ett tag sa de att det nog gick att hoppa nu och jag fick pa mig utrustningen. Jag och 5 andra som skulle hoppa gick ut och fick kliva pa en liten vagn som tog oss ut till det lilla "huset" som hangde dar ute. Hjartat slog ratt manga slag per minut kan jag lova. Tillslut var det min tur och kille hakade fast mig i repet, som ar gjort av massa gummittradar, och jag fick ga ut pa en liten plattform. Nar jag stod dar kandes det valdigt osannolikt att jag skulle kunna hoppa och jag sa till honom att jag inte ville gora det. Han sa "klart du ska gora det" och raknade ner och nar han kom fram till noll hoppade jag faktiskt ut!! Det var HELT UNDERBART och jag ar valdigt glad att jag gjorde det!

Jag har hunnit med nagra fler stallen pa vagen ner hit. Forsta stoppet var i Nelson dar jag stannade 2 natter. Akte ut pa en tripp till ett stalle i Abel Tasman national park. Mycket vackert. Efter Nelson styrde bussen till en liten hala som heter Greymouth dar jag stannade en natt. Vi var ett gang som gick till Monteiths olbryggeri och var med pa en brewery tour dar vi fick ga runt och se hur de tillverkade olen och efter det prova deras 7 olika olsorter och en appelcider. Mycket trevligt och val vart pengarna.

Stoppet efter Greymouth var Frans Josef, en liten hala som finns pga glaciaren som ligger i narheten, Frans Josef Glaciaren. Jag hade bokat in mig pa en halvdag pa glaciaren, nagot som inte var jattelockande nar vi val kom dit da regnet oste ner... Men till glaciaren kom jag och det ar haftigt att ha gjort det.

Nu ar jag som sagt i Queenstown och har ska jag stanna till den 27:e da jag aker till Dunedin pa morgonen. Om tva dagar ska jag pa en tur till Milford Sound, det ska var valdigt vackert dar har jag hort.

Sjalvklart saknar jag er dar hemma, speciellt nu sahar i jultider, men jag har det hur bra som helst har och det gar valdigt bra att resa runt sjalv! Det ar sa manga som reser runt har och valdigt manga som reser sjalva sa det finns oftast nan att prata och hitta pa saker med om man kanner for det.

Jag kan inte lagga upp bilder pa den har datorn, men det kommer!

Ta hand om er!

KRAM Emma.




Kommentarer
Postat av: Johanna

oj oj oj oj oj oj oj..haha. kan fortfarande inte fatta att du gjort det. WOW!



har sparat nummret nu också på min nya mobil tog mig nästan en vecka att skaffa en sen insåg jag efter några små incidenter att jag kanske behövde en så nu ligger den här brevid mig. Är du snäll kanske tomten till och med ringer på julafton. Puss på dig

2009-12-20 @ 12:29:03
Postat av: Anonym

Emma! Har du helt glömt bort att farmor INTE tycker om att du håller på med såna där farligheter?! Barn ska väl lyda dom vuxna, särskilt i jultider. Men du tycker väl att du är tillräckligt långt hemfrån nu.....

Farmor/mormor är i Ervalla över helgen, åker hem i morgon. Förhoppningsvis kan nån möta vid bussen, väskan blev lite tung med julklappar, 3 kg skinka, ägg mm. Här är rejält med snö men inte SÅ kallt nu, bara runt -10. (Det var 18 häromnatten). Erik o Anna har klätt granen, och Anna bakade ett pepparkakshus som gick i många bitar redan innan monteringen....

Hur högt är egentligen 134 meter? Svårt att föreställa sej. Jag skulle inte ens ha hoppat en meter.

Ha det nu så bra och var lagom rädd om dej.

KRAM Faster Gerd

2009-12-20 @ 21:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0