Emma pa egna aventyr!

Hejsan!

Nu ar jag ensam pa min resa! Johanna har kommit hem till Sverige och jag har lamnat varma Australien och kommit till ett kallt och blasigt Nya Zeeland, inte lika kallt som i Sverige men kallt nog! Jag befinner mig just nu i Wellington dar jag de senaste dagarna har bott hemma hos en tjej fran Norrkoping som heter Karin. Hon bor har med sin pojkvan som ar malvakt i fotbollslaget Wellington Phoenix. Aven da jag bara traffat henne en gang tidigare hemma i Sverige har hon och hennes pojkvan varit underbart snalla och latit mig stanna hos dem i nagra dagar.

I fredags hade Karin och jag lite julmys! Vi lagade Janssons frestelse, gjorde rödbetssallad och rullade redan fardig lagade kottbullar sa det blev mindre! Vi bakade aven lussekatter och gjorde glögg. Det var valdigt kul att antligen fa lite julstamning och kanna lukten av allting och vi njot i fulla drag med julmusik i bakgrunden. Efter julmyset kom tva killar fran Norrkoping som jobbar har hit, det ar sa haftigt att traffas sahar pa andra sidan jordklotet. Vi sag pa olika klipp fran youtube, bla Sune firar jul och skrattade tills tararna rann. Tiden gick och snart var det dags for mig och Karin att ga ut i blasten for att spana in Wellingtons uteliv. Det fanns massa stallen att ga till och det var smockat med folk. Vi gled forbi alla koer och hade en underbar kvall!

Dagen efter hade Wellington Phoenix match, de kunde inte spela pa sina arena har sa de spelade i en stad 2 timmar harifran. Karin, en annan "fotbollsfru" och jag akte dit for att se den. De spelade mot Sydney som tydligen ar ratt bra. Det blev tyvarr 1-0 till Sydney da de gjorde mal pa straff, men Karins pojkvan Reece spelade riktigt bra!

Idag har jag fixat med bussresa och annat sa nu vet jag, lite mer, vad jag ska hitta pa. Imorgon lamnar jag Wellington och tar farjan over till sydon och staden Picton. Val dar blir jag upplockad av bussen som tar mig till Nelson dar jag har 2 natter bokade pa ett hostel. Sedan ska jag ta mig runt sydon och raknar med att gora det pa ca 2 veckor. Ingenting ar dock bokat eller bestamt sa jag far se vad som hander efter hand! I Januari ha jag tankt att jobba lite pa olika gardar for gratis mat och boende, WWOOF (willing workers on organic farms) kallas det. Drommen ar att hitta gardar dar jag kan halla pa med hastar!
Forutom att fixa med det har snalla Karin tagot mig pa en liten rundtur i Wellington och sa har det varit varldspremiar har for filmen the Lovely bones. Roda mattan var utrullad och det var fullt med folk som trangdes for att fa se diverse kandisar. Regissoren for filmen var ingen mindre an Peter Jackson sa nu har jag fatt se honom! Han var ungefar lika lang, eller kort, som en hob!!

Imorgon ar det tidig uppgang for att komma med farjan... Som tur ar ar Karin snall och gar upp hon med och kor mig dit!


Jag har nytt nummer nu, 00642102253797 ar det som galler och jag ligger nu hela 12 timmar fore er!

Jag har lagt upp alla bilder fran Australien pa Picasa sa ga in dar och kika lite vettja!  http://picasaweb.google.com/emmamsandberg/



Ta hand om er dar hemma och njut av glogg och pepparkakor!

Kramar Emma!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan snygging! Gud vad kul du verkar ha det. Sitter nu och äter lussekatter med max, eller rättare sagt med max brevid mig, han har väl inte all uppmärksamhet hitåt, skitungen ska ju till Afrika imorn. Det snöar som in i attan här i Sverige och idag blev jag utskickat på stan på diverse uppdrag av max, han pluggade! Så iväg bar det i snöstormen(nästan iaf). Imorn blir det Norrköping! Woho! Ska bli grymt kul. Vi ses om 65 dagar! Ta hand om dig! puss puss

2009-12-15 @ 18:44:16
Postat av: elvira

åhh så underbart det var att prata med dig min Emo!!! Längtar så in i sjuttsingen! ta hand om dig snuttis

2009-12-18 @ 22:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0