GOD JUL!

God jul pa er dar hemma i vita Sverige! Jag kan faktiskt se sno pa bergstopparna har runt Queenstown men det ar val ingenting mot all sno ni har. Det ar ju typsikt att det blir en vit jul da jag inte ar hemma! Jag delar rum med en tjej fran Sverige och en tjej fran Kanada. I rummet intill bor tva killar fran Nederlanderna och en 71 arig man fran Ungern. Igar satt vi och spelade kort och drack nat som liknar glogg, mulled vine, och at Annas pepparkakor som vi hittade i en affar har! Det var trevligt men det kanns inte direkt som det ar jul. Jag fick ocksa oppna en liten julklapp som jag fick av min forna reskamrat Johanna innan hon lamnade mig. Pa kvallen gick vi ut och det var packat med folk overallt, de gor det lite omvant har, gar ut pa julafton och firar jul pa juldagen.

Inte mycket har hant de senaste dagarna forutom turen till Milford Sound. Det var ca fyra timmars bussresa dit och sedan akte vi ut pa en bat i 2 timmar. Oerhort vackert landskap! Annars har jag tagit det lugnt och strosat runt har i mysiga Queenstown.

Snart ska vi ga upp och ta del av en BBQ som hostelet bjuder pa, lite konstigt att ha en BBQ pa juldagen! Ikvall ska vi laga kottbullar och rodbetssallad och den kanadensiska tjejen ska gora nan potatisgrej. Mums!


Jag tanker pa er dar hemma!


KRAM Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas BBQn smakade bra. Här hemma smakade skinkan precis som i fjol, och förfjol, och året innan det... Så julskinka kan du äta nästa år. Njut nu av allt som INTE smakar lika som hemma.

Men jag förstår att Annas pepparkakor smakade bra. När jag bodde på Cypern "tvingade" jag alla bekanta resenärer att ta med grevéost och Marabou mjölkchoklad...

Snön har vräkt ner hela da´n, nu är det inte så kallt utan runt nollan eller kanske nå´n minusgrad. Så snön är tung. Och det blåser. Har sopat trappan 6 ggr idag, nu är snötäcket lika högt som nedersta trappsteget. Ska jobba i morgon, annandag jul, bäst att starta i god tid.

Ha det nu finfint, och var lagom rädd om dej.

KRAM faster Gerd

2009-12-25 @ 21:42:55
Postat av: Ewa o Frippe

Hej Emma Vi tänker på dej och önskar dej en God Jul där på andra sidan jordklotet.

Det verkar det som du har kul och får uppleva mycket på resan. Ser fram emot när du komer hem igen.

Kram från Ewa o Frippe

2009-12-25 @ 22:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0