LA

Hej!
Antar att det ar dags att skriva lite har igen, eller det kanske det var for lange sen. Jag har sedan jag skrev sist lamnat Nya Zeeland och akt till Los Angeles och ingen ar val glader for det an mormor som antligen kan slappna av lite! :)
De sista dagarna pa garden var riktigt trevliga och det var pa nat vis nastan lite sorgligt att aka darifran. Da familjen skulle ner till Auckland samma dag som jag kunde jag aka med dem i deras husbil. Det var en ca 4 timmars resa och jag och Georgia underhall oss genom att titta pa Bridget Jones dagbok. Val framme i Auckland slappte de av mig utanfor mitt hostel och vi sa hej da. 
Pa hostelet verkade det som ALLA som var dar var fran sverige. Vart jag en gick horda jag folk prata svenska. I koket tyckte jag att jag kande igen en tjej, men da jag ganska ofta helt felaktigt tycker det brydde jag mig inte om att undersoka saken vidare. Det visade sig att hon och hennes van sov i samma rum som jag for nar jag var pa rummet och pratade med mamma kom de in. Nar jag pratat klart fragade tjejen som jag kande igen om jag inte var fran Norrkoping. Det ar ja ju sa jag sa att jo det stammer och bara det var ju haftigt att vi va fran samma stad och bodde i samma rum pa det har STORA hostelet. Jag sa att jag tyckte jag kande igen henne och vi borjade luska i hur det kunde komma sig. Det visade sig att hon gatt natur pa eber, men att hon var nagra ar aldre sa det var inte fran eber jag kande igen henne. Det visade sig att hon gatt musikklass pa haga ocksa och att det nog var dar jag sett henne. Himla lustigt att vi hamnade i samma rum pa ett hostel i Auckland som har hur manga rum som helst! Samma hostel dar jag traffade den andra tjejen fran eber, Lisa, innan jag akte till garden! 
Natten gick och dagen kom och idag var det dags att lamna Nya Zeeland. Pa flygplatsen fick jag gora tva sakerhetskontroller eftersom jag ser sa farlig ut, eller det va visst for att jag skulle aka till USA. Forst var det den vanliga konstrollen och sedan nar det va ca 1,5 timme kvar till vi skulle ga pa planet ropade de ut att alla som skulle till USA skulle ga till gaten. Alla delades upp i tva led dar mannen stod i ett och kvinnorna i det andra och sedan fick man i tur och ordning ga och bli kroppsvisiterad och efter det ga vidare och fa sitt hanbagage genomsokt. De kollade igenom allas vaskor och tomde ut alla sma saker pa bordet. Onskade i den stunden att jag rensat ut lite i min handvaska. ;) Vad som forvande mig var att han missade tva fack pa min ryggsack, tur for dem att jag inte hade med mig nat farligt! 
Resan gick valdigt smidigt och det var gott om utrymme och god mat, hade tom en tom plats bredvid mig.
Jag kom fram till Los Angeles flera timmar innan jag lamnade NZ, markligt va ;), och lyckades av nan anledning bli sist in till kontrollen. Nar jag val var klar gick jag ut och mottes av Siv och Nikolaus, det var jattekul att traffa dem igen! Vi akte hem och at lite lunch och sedan tog jag mig en lite tupplur, som blev ratt lang.
Jag lamnade ett 30 grader varmt NZ och kom till ett ca 15-18 grader ljummet LA. Vi har haft soliga dagar, men idag ar himlen gra och regnet faller... Nasta helg ska jag, Siv, Dianne, Nikolaus och Sylvia aka till San Francisco om allt gar som det ska, det ska bli kul! Siv och jag ska aven aka pa en dagstur till San Diego och till Santa Barbara nar det blir battre vader. 
Nu ska jag forsoka ta tag i bilderna och kanske ladda upp nagra om ni har tur! 
Ta hand om er!
Kram Emma

Kommentarer
Postat av: casco45

När ni åker till SF glöm inte att åka 17 Mile Drive, besök gärna Carmel (där Clintan har varit borgmästare). I SF passa på att svischa ner för Lombard Streeet, Fishermans Wharf kan vara bra att pricka av på listan. Skulle ni mot all förmodan har vägarna förbi 2071 Union Street och Ralph Laurens Rugby Shop vore det ju bra om ni tog med er en "Big Skull R Polo" i storlek large :). Casco

Postat av: Anonym

Skönt att du komit till mer "civilicerade trakter". Att det inte är glödhett får du väl stå ut med. Bra med nertrappning inför hemkomst till Sverige? Här var det -13 inatt.

Ha det bra och var lagom rädd om dej

KRAM faster Gerd

2010-02-07 @ 19:51:23
Postat av: Anonym

Men hallå! Hur kan du åka runt och göra en massa tråkiga saker som besöka Disneyland och planera resor till SF och SD när du skulle kunna sitta och ladda upp BILDER! Det är ju snudd på skandal! ;)

2010-02-07 @ 21:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0