Battre sent an aldrig!

Hejsan!

Jag ber om ursakt for min valdigt daliga uppdatering... Men battre sent an aldrig, eller hur?

Hmm, vad har hant sen sist da... (antar att det blir ett ratt langt inlagg da det har hant en del, ska forsoka korta ner det sa att ni orkar lasa!) 

Nyaret var mycket lyckat, den indiska maten var fantastisk och pa torget spelades det forst en konsert med Abba latar, vilket kandes lite konstigt, och efter det var det ett band som spelade irlandsk musik for hela slanten fram till 12 slaget da det var fyrverkerier!

Efter Christchurch akte jag upp till Kaikura dar det va tankt att jag skulle simma med vilda delfiner i havet! Sag verkligen fram emot det da alla som gjort det sagt att det var bland det basta de gjort. Vadret var stralande och nar vi hade pa oss vatdrakter och hela koret akte baten ivag. Efter ett tag sa de att det blaste valdigt mycket langre fram och att det kanske behovde vanda. Jag holl tummarna, men forstod ganska snart att det inte skulle bli nan simning. Innan baten vande "raddade" vi en dykare som kommit bort fran den lilla baten som hans vanner satt i. Det var for stora vagor for att de skulle kunna plocka upp honom sa vi var bat fick gora det. Pa vagen tillbaka sag jag nagra delfiner hoppa upp fran havet och jag sag aven manga albatrossfaglar, som tur var pa langt avstand! Himla trakigt att det inte blev nan simning, men jag fick iaf alla pengar tillbaka, sa far val vara glad for en gratis battur.

Jag akte fran Kaikura och tog farjan upp till Wellington dar jag spenderade en natt innan det bar av till Napier. Stannade bara en natt dar ocksa och akte efter det till Taupo. I Taupo gjorde jag Tongaririo Crossing, det var en ca 18 km vandring som ska vara den basta dagsturs vandindringen i Nya Zealand och en av de basta i varlden vad jag har hort. Det var helt fantastiskt faktiskt och vi hade stralande vader. (Ni far se pa bilderna som kommer nar dom kommer.) Det va ratt jobbigt vissa bitar, The Devil's Staircase till exempel, men det var helt klart vart det. Nu har jag iaf gjort en vandring har pa Nya Zealand, alltid nagot!

Jag har aven akt till Coromandel. Dar finns det bland annat en strand som kallas Hot water beach dar man, nar tidvattnet ar ratt vilket det inte var nar vi va dar, grava sig ett hal i stranden och sitta i varmt vatten.

Nu har jag kommit fram till Auckland och har spenderat 2 natter har. Har inte gjort sa mycket alls fortom att fixat med lite nodvandiga saker som skor och byxor att rida i. Imorgon bar det av till Kerikeri dar jag blir upplockad av Nicole som jag ska bo hos. Hoppas verkligen pa att jag ska trivas dar och att det blir tva underbara sista veckor i Nya Zealand. Pa sondag ska de ivag pa nan tavling som jag ska folja med pa, det ska bli kul.

Nu ar det snart laggdags for mig, bussen gar 7.15 imorgon bitti!

Ta hand om er hemma i kylan, jag tanker pa er!

KRAM Emma!

Varlden ar allt bra liten foresten!
Igar nar jag gick forbi receptionen har pa Base, typ det stosta hostelet i Auckland som ar den storsta staden i Nya Zealand, stotte jag pa en tjej som gick pa Eber ett ar over mig, Lisa Andersson. Hon kom igar fran Australien. Vi var tydligen i Melbourne samtidigt ocksa kom vi fram till! Som sagt var, valdigt liten varld vi lever i!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att höra från dej!

Kul att du kan ta dej tid att uppdatera oss soffpotatisar här hemma.



Hoppas dom där obekväma djuren faller dej i smaken och att du får det kul även sista veckorna i den delen av världen.

Här är det BARA runt -12 nu, riktigt skönt ute. Tänk dej en tur nerför skidbacken istf en obekväm häst i N Zeeland!

Personligen avstår jag båda alternativen. Promenad till postlådan 2 ggr dagligen räcker för en stackars genom förkyld människa. Hoppas jag kan jobba på måndag igen, då har jag varit hemma 3 veckor (!) med den tråkiga sjukdomen.



Ha det bra och var lagom rädd om dej.

KRAM faster Gerd

2010-01-12 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0