Forsta dagen pa garden!

Nu har jag spenderat en dag har pa garden. Har inte gjort mycket alls forutom foljt efter Georgia, den 17 ariga dottern i familjen, som en svans och gett hastarna mat och fyllt pa vatten. Vi spenderade aven nagra timmar i soffan och kollade pa film. Smorj lite trans och sadlar har jag ju gjort ocksa.


Det ar valdigt avslappnat och valkomnande har sa jag tror att jag kommer trivas bra! Vad jag har sett av hastarna ar de inte i det basta skick... Manga ar valdigt beniga och hovarna ar trasiga... Det ar torrt har nu sa det finns knappt nat gras for dem att ata sa de sager att det ar darfor de ar sa smala. De har tydligen raddat nagra av dem fran daliga hem sa det kan ju vara det ocksa.. Men ja... de ar inte i det basta skick fran det lilla jag sett av dem. De har totalt 14 hastar men nagra av dem ar utspridda pa andra stallen.  Har inte ridit an men ska gora det imorgon, ska bli spannande att se hur det gar! Nicole, mamman i familjen sa att jag skulle fa ansvar for att satta igang ett sto som statt ganska lange.


Forutom hastar finns det en hund, 3 katter, en vattenskoldpadda, en leguan (tror jag att det ar) och hons, tuppar och 4 ankor som gar runt fritt pa garden. Igar nar jag precis kommit innanfor dorren stod det tre ankor i koket! Det ar bra traning for mig har med min skrack for faglar!
De har en annan som hjalper till har pa garden som heter Nelson. Nelson ar en 30,40 eller 50 ar och han kommer fran England. Valdigt trevlig man den dar Nelson, han sjunger hogt nar han diskar vilket alltid ar underhallande!
De har ocksa en kusin pa besok nu over skollovet sa det ar fullt hus har!
Jag njuter av att sova i ett eget rum och jag har en dubbelsang att sova i! Lyx! Lite skillnad mot det jag blivit van vid, 8 personer i samma rum som sover i knisslande vaningssangar! Kanns nastan for tyst nu ;)


Nu kom de hem med transporten full med hobalar! Bast att jag gar ut och hjalper till!

Kram!


Ps. Krya pa dig faster Gerd!! Sadar lange kan du ju inte ga och vara sjuk din stackare :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj oj oj, hästar som stått still länge, kan inte dom skutta o fara hur som helst? Inga av-trillade Emmor så där långt borta tack!

Jo, jag tänkte att om jag är sjuk 3v nu i början på 2010 så får det räcka för hela deceniet. Då har jag liksom gjort mitt, på den fronten. Smart eller hur?



Har "din" gård nån sida man kan kolla på? Sökte på dom där bokstäverna men det fanns ju massor med gårdar i landet, och jag vet inte vilken som är "din".



Ha det bra, och var som alltid lagom rädd om dej. Nej förresten, nu när det är hästar inblandade ska du vara lite mer än lagom rädd om dej!

KRAM fester Gerd

2010-01-14 @ 18:21:21
Postat av: Anonym

Wow, vattensköldpadda! Det har vi ju god erfarenhet av... Eller inte. RIP lilla sköldis, hundra år, visst... Vad blev den, två veckor eller nåt sånt...

//Mikke



PS: Säkerhetsväst, det finns väl på NZ med eller ska jag komma med en? DS.

2010-01-14 @ 19:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0